Köpvillkor

Vid frågor angående beställning eller om produkter, är ni välkomna att höra av er till våran kundtjänst.
Vi svarar på era frågor inom 24 timmar.
Mail kundtjänst Guld Sverige: info@guldsverige.se
Ni kan även nå oss på telefon: 079-011 11 79
Våra Öppettider
Alla dagar: 10.00 – 21.00

Garanti

Alla produkter har 1 års och beställningsvaror 2 års garanti mot material- och fabrikationsfel. Garanti täcker dock inte slitage eller skada genom olyckshändelse. Enligt konsumentköplagens har du även laglig rätt till reklamation av vara inom 3 år. Detta gäller vid uppvisat fel vid leveranstillfälle.
Du är alltid välkommen att kontakta vår kundservice vid problem och frågor:
info@guldsverige.se , 079-011 11 79

Köp

För att handla hos Gold Invest Sthlm AB måste man fyllt 18 år.

Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter,
och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Få varorna hemskickade innan betalning
Alltid 14 dagars Betalningstid
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
14 dagars Ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor. Obs! 30 dagars returrätt

(Se ytterligare information nedan).Om betalningen uteblir vid delbetalning tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.
Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med
gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation,
kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Klarna Konto
Du kan dela upp din betalning genom Klarna Konto.
Du får dina varor hemskickade innan betalning och du samlar alla köp på ett konto. Detta gäller
även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
Du kan när som helst betala hela/resterande beloppet på en gång
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köpVid ett köp om 10 000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 %
vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och
varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.
Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. I samarbete med Klarna kan vi erbjuda flera
olika delbetalningsalternativ. Oavsett alternativ samlas alla köp på en faktura som betalas i slutet av månaden.
Olika delbetalningsalternativ
Delbetalning via Klarna konto till 19,5 % ränta (ingen uppläggningsavgift).
Betala från 50 kr/mån, dock lägst 1/24 av totalbeloppet
3 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 95 kr)
6 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 195 kr)
12 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
24 månader med 9,95 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
Aviavgift på 29 kr tillkommer.
Effektiv Ränta vid köp om 10 000 kr med 0 % ränta i 12 månader är 14,30 %.
Vid ansökan om delbetalning kommer en sedvanlig kreditprövning att göras
vilket kan innebära att Klarna inhämtar en kreditupplysning. En kopia av
upplysningen kommer i så fall att skickas till dig.
När du väljer delbetalning
Efter att du har valt delbetalning i kassan görs en snabb upplysning.
Detta för att godkänna ditt köp.
En faktura skickas i slutet av nästkommande månad.

Visa/Mastercard
Alla kortbetalningar sker genom DIBS AB. Du kan använda Visakort eller Mastercard.
Vid genomförande av kortbetalning reserveras köpesumman på ditt kort/bankkonto. Ditt kort/bankkonto
belastas sedan i samband med leverans. Där leveranstiden är längre än 5 dagar belastas kortet omgående.
Observera att vi lagrar inga kortuppgifter och att all hantering av kortinformation hanteras via säker
SSL-kryptering samt av bankernas senaste säkerhetsteknik, 3D-Secure. Du kan känna dig helt säker när du handlar med kort hos oss.

Direktbetalning
Direktbetalning innebär att du har möjlighet att betala din order om du är ansluten till internetbank hos Swedbank,
SEB, Nordea eller Svenska Handelsbanken. När du väljer direktbetalning slussas du vidare till din internetbank
där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.
Efter detta slussas du tillbaka till oss för att slutföra din beställning. Vid eventuell avbeställning, eller om varan
är slut i lager återbetalas dina pengar inom 1-3 dagar.
Förskottsbetalning och Handpenning
Vi förbehåller oss rätten att i vissa fall be om förskottsbetalning eller handpenning.

Pris och Frakt

Fraktavgift 49kr vid köp under 499kr.
Realisations- och Kampanjvaror
Priser på realisationsvaror (rea-varor) och kampanjvaror är gällande till utsatt sista datum.
Då inget sista datum för realisation eller kampanj är utsatt gäller respektive erbjudande tills varan är slut på vårt lager.

Leveranstid

Varorna paketeras och skickas inom 2-5 arbetsdagar, med undantag för specialbeställda varo.
För förlovnings- och vigselringar är leveranstiden 5-15 arbetsdagar.
Vi kontaktar dig om en vara är försenad eller saknas.

Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten till dig är Gold Invest Sthlm AB betalningsansvarig.
Du måste dock meddela vår kundservice att varan är felaktig inom skälig tid. Om försändelse skadas eller kommer bort
då du returnerar den är du som kund betalningsansvarig.

Bytesrätt inom 1 månad

Som kund hos Gold Invest Sthlm AB har du rätt att byta eller ditt köp inom 1 månad från och med den dag du tog emot varan.
För att bytet ska godkännas ska varan vara oanvänd och returneras i väsentligt oförändrat skick. Varan ska förpackas
i originalförpackningen med tillhörande emballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Returnera varan tillsammans
med retursedeln samt dina eventuella nya önskemål. Fraktkostnaderna vid returfrakt måste du själv stå för.
Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!
Vid retur kontakta oss gärna på: info@guldsverige.se
Förlovnings- och vigselringar,Guld & silverringar, graverade eller på annat sätt specialbeställda produkter,
omfattas ej av bytes- och ångerrätten.
Returadress:
Gold invest sthlm Ab
Farstaplan 20
123 47 Farsta

Ångerrätt

Som kund hos GuldSverige har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter du erhållit varan. För att ångerrätten
ska godkännas ska varan vara oanvänd och returneras i väsentligt oförändrat skick. Varan ska förpackas i originalförpackningen
med tillhörande emballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Returnera varan tillsammans med retursedeln.
Vid mottagen retur återbetalar Gold invest sthlm Ab  erlagd betalning snarast, dock senast 30 dagar från den dag vi
tog emot er retur.Fraktkostnaderna vid retur måste konsumenten stå för själv. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav.
Spara ditt inlämningskvitto-tänk på att du ansvarar för returförsändelsen. Vid retur kontakta oss gärna innan på info@guldsverige.se
Förlovnings- och vigselringar,Guld & silverringar, graverade eller på annat sätt specialbeställda produkter, omfattas ej av bytes- och ångerrätten.
Returadress:
Gold invest sthlm Ab
Farstaplan 20
123 47 Farsta

Reklamation

Hos Gold invest sthlm Ab  har du tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköpslagen. Vid eventuell tvist har
vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Har du betalt i förskott och vill häva ditt köp p.g.a.
en försenad leverans eller ett oönskat köp, återbetalar vi dina pengar inom 30 dagar. Du har även rätt att häva köpet vid en
eventuell försening i leveransen till dig. Vi måste meddela dig om en eventuell leveransförsening innan varorna lämnar vårt lager.
Vid reklamation kontakta oss på info@guldsverige.se  innan du returnerar dina varor.
Reklamationer ska skriftligen ställas till:
Gold invest sthlm Ab
Farstaplan 20
123 47 Farsta
Vid frågor, kontakta Kundservice:
Tel: 079-011 11 79
info@guldsverige.se
Öppettider: Alla dagar 10.00 – 21.00

Förlovnings- och vigselringar samt graverade produkter

Gravyr till förlovnings- eller vigselringar ingår i ringens pris.
För prisuppgifter på gravyrer av vårt övriga sortiment, vänligen kontakta oss på info@guldsverige.se
Storleks ändring
Rödguldsring 300:-/ring,
Vitguldsring 400:-/ring
Tvåfärgad ring 600:-/ring
Stenringar 750 :-/ ring.
Palladiumring 300/ ring
Silverring 300:-/ring
Stål och Titanringar går ej att storleksändra. Öppet köp/bytesrätt gäller ej på några ringar. Förlovnings- och vigselringar, graverade eller på annat sätt specialbeställda produkter omfattas ej av bytes- och ångerrätten.
Våra diamanter är köpta från legal källa, som inte är inblandad i konflikter och är i överensstämmelse
med The Kimberly Certification Scheme (KPCS).

Personuppgifter

Gold invest sthlm Ab följer personuppgiftslagen och är personuppgiftsansvarig för behandling av de personuppgifter som du
som kund lämnar till oss. När du lämnar dina personuppgifter till Gold invest sthlm Ab  samtycker du till att få erbjudanden
och information från Gold invest sthlm Ab  och våra samarbetspartners. Du kan begära att personuppgifter rättas, tas bort
eller anmäla om du inte vill att dina uppgifter ska användas för direktmarknadsföring.
Fel och korrigering av publicerat material
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, produkttexter och bilder som tryckts eller skrivits felaktigt på webbplatsen,
på bloggar och i sociala medier. Vi reserverar oss för prisjusteringar (ex. förändrade priser från våra leverantörer och valutaförändringar),
lagerförändringar och ev. tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren eller i hårdvara såsom nätverk och servrar.
Frågor gällande Ordervillkor
Vid frågor gällande ordervillkor är ni välkommen att kontakta vår kundservice via telefon 079-011 11 79 eller via e-post mellan 10.00 – 21.00
Helger mellan 10.00 – 21.00, info@guldsverige.se