Köpvillkor

Vid frågor angående beställning eller om produkter, är ni är välkomna att höra av er till våran kundtjänst.
Vi svarar på era frågor inom 24 timmar.
Mail kundtjänst Guld Sverige: info@guldsverige.se
Ni kan även nå oss på telefon: 08-793 90 90

Våra Öppettider
Alla dagar: 10.00 – 21.00

Garanti
Alla produkter har 2 års garanti mot material och fabrikationsfel. Konsumentköplagen ger även möjlighet till
reklamation av vara inom 3 år. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundservice vid problem och frågor:
info@guldsverige.se

Köp
För att handla hos Gold Invest Sthlm AB måste man fyllt 18 år.

Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter,
och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få varorna hemskickade innan betalning
  • Alltid 14 dagars Betalningstid
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • 14 dagars Ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • * Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor. Obs! 30 dagars returrätt
    (Se ytterligare information nedan).

    Om betalningen uteblir vid delbetalning tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %.
    Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.
    Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med
    gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation,
    kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

    Klarna Konto

    Du kan dela upp din betalning genom Klarna Konto.

    Du får dina varor hemskickade innan betalning och du samlar alla köp på ett konto. Detta gäller
    även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
  • Du kan när som helst betala hela/resterande beloppet på en gång
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

    Vid ett köp om 10 000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 %
    vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och
    varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

    Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.
    Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. I samarbete med Klarna kan vi erbjuda flera
    olika delbetalningsalternativ. Oavsett alternativ samlas alla köp på en faktura som betalas i slutet av månaden.

    Olika delbetalningsalternativ
    Delbetalning via Klarna konto till 19,5 % ränta (ingen uppläggningsavgift).
    Betala från 50 kr/mån, dock lägst 1/24 av totalbeloppet
    3 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 95 kr)
    6 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 195 kr)
    12 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
    24 månader med 9,95 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
    Aviavgift på 29 kr tillkommer.

    Effektivränta vid köp om 10 000 kr med 0 % ränta i 12 månader är 14,30 %.
    Vid ansökan om delbetalning kommer en sedvanlig kreditprövning att göras
    vilket kan innebära att Klarna inhämtar en kreditupplysning. En kopia av
    upplysningen kommer i så fall att skickas till dig.
    När du väljer delbetalning
    Efter att du har valt delbetalning i kassan görs en snabb upplysning.
    Detta för att godkänna ditt köp.
    En faktura skickas i slutet av nästkommande månad.

    Visa/Mastercard

    Alla kortbetalningar sker genom DIBS AB. Du kan använda Visakort eller Mastercard.
    Vid genomförande av kortbetalning reserveras köpesumman på ditt kort/bankkonto. Ditt kort/bankkonto
    belastas sedan i samband med leverans. Där leveranstiden är längre än 5 dagar belastas kortet omgående.
    Observera att vi lagrar inga kortuppgifter och att all hantering av kortinformation hanteras via säker
    SSL-kryptering samt av bankernas senaste säkerhetsteknik, 3D-Secure. Du kan känna dig helt säker när du handlar med kort hos oss.

    Direktbetalning
    Direktbetalning innebär att du har möjlighet att betala din order om du är ansluten till internetbank hos Swedbank,
    SEB, Nordea eller Svenska Handelsbanken. När du väljer direktbetalning slussas du vidare till din internetbank
    där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.
    Efter detta slussas du tillbaka till oss för att slutföra din beställning. Vid eventuell avbeställning, eller om varan
    är slut i lager återbetalas dina pengar inom 1-3 dagar.

    Förskottsbetalning och Handpenning
    Vi förbehåller oss rätten att i vissa fall be om förskottsbetalning eller handpenning.

    Pris och Frakt
    Realisations- och Kampanjvaror
    Priser på realisationsvaror (rea-varor) och kampanjvaror är gällande till utsatt sista datum.
    Då inget sista datum för realisation eller kampanj är utsatt gäller respektive erbjudande tills varan är slut på vårt lager.

    Leveranstid
    Varorna paketeras och skickas inom 1-3 arbetsdagar, med undantag för specialbeställda varor och gravyrer.
    För förlovnings- och vigselringar är leveranstiden 5-15 arbetsdagar.
    Vi kontaktar dig om en vara är försenad eller saknas.

    Transport
    Om varan skadas eller kommer bort under transporten till dig är Gold Invest Sthlm AB betalningsansvarig.
    Du måste dock meddela vår kundservice att varan är felaktig inom skälig tid. Om försändelse skadas eller kommer bort
    då du returnerar den är du som kund betalningsansvarig.

    Bytesrätt inom 1 månad
    Som kund hos Gold Invest Sthlm AB har du rätt att byta eller ditt köp inom 1 månad från och med den dag du tog emot varan.
    För att bytet ska godkännas ska varan vara oanvänd och returneras i väsentligt oförändrat skick. Varan ska förpackas
    i originalförpackningen med tillhörande emballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Returnera varan tillsammans
    med retursedeln samt dina eventuella nya önskemål. Fraktkostnaderna vid returfrakt måste du själv stå för. Retur får ej
    ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!
    Vid retur kontakta oss gärna på: info@guldsverige.se
    Förlovnings- och vigselringar,Guld & silverringar, graverade eller på annat sätt specialbeställda produkter,
    omfattas ej av bytes- och ångerrätten.
    Returadress:
    Gold invest sthlm Ab

    https://guldsverige.se/
    Kista Galleria
    164 91 Kista

    Ångerrätt
    Som kund hos GuldSverige har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter du erhållit varan. För att ångerrätten
    ska godkännas ska varan vara oanvänd och returneras i väsentligt oförändrat skick. Varan ska förpackas i originalförpackningen
    med tillhörande emballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Returnera varan tillsammans med retursedeln.
    Vid mottagen retur återbetalar Gold invest sthlm Ab  erlagd betalning snarast, dock senast 30 dagar från den dag vi
    tog emot er retur.Fraktkostnaderna vid retur måste konsumenten stå för själv. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav.
    Spara ditt inlämningskvitto-tänk på att du ansvarar för returförsändelsen. Vid retur kontakta oss gärna innan på info@guldsverige.se
    Förlovnings- och vigselringar,Guld & silverringar, graverade eller på annat sätt specialbeställda produkter, omfattas ej av bytes- och ångerrätten.

    Returadress:
    Gold invest sthlm Ab
    https://guldsverige.se/
    Kista Galleria
    164 91 Kista

     

    Reklamation
    Hos Gold invest sthlm Ab  har du tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköpslagen. Vid eventuell tvist har
    vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Har du betalt i förskott och vill häva ditt köp p.g.a.
    en försenad leverans eller ett oönskat köp, återbetalar vi dina pengar inom 30 dagar. Du har även rätt att häva köpet vid en
    eventuell försening i leveransen till dig. Vi måste meddela dig om en eventuell leveransförsening innan varorna lämnar vårt lager.
    Vid reklamation kontakta oss på info@guldsverige.se  innan du returnerar dina varor.

    Reklamationer ska skriftligen ställas till:

    Gold invest sthlm Ab
    Kista Galleria
    164 91 Kista

     

    Vid frågor, kontakta Kundservice:
    Tel: 08-7939090
    info@guldsverige.se
    Öppettider: Alla dagar 10.00 – 21.00

    Förlovnings- och vigselringar samt graverade produkter

    Gravyr till förlovnings- eller vigselringar ingår i ringens pris.
    För prisuppgifter på gravyrer av vårt övriga sortiment, vänligen kontakta oss på info@guldsverige.se

    Storleks ändring
    Rödguldsring 300:-/ring,
    Vitguldsring 400:-/ring
    Tvåfärgad ring 600:-/ring
    Stenringar 750 :-/ ring.
    Palladiumring 300/ ring
    Silverring 300:-/ring
    Stål och Titanringar går ej att storleksändra. Öppet köp/bytesrätt gäller ej på några ringar. Förlovnings- och vigselringar, graverade eller på annat sätt specialbeställda produkter omfattas ej av bytes- och ångerrätten.

    Våra diamanter är köpta från legal källa, som inte är inblandad i konflikter och är i överensstämmelse
    med The Kimberly Certification Scheme (KPCS).

    Personuppgifter

    Gold invest sthlm Ab följer personuppgiftslagen och är personuppgiftsansvarig för behandling av de personuppgifter som du
    som kund lämnar till oss. När du lämnar dina personuppgifter till Gold invest sthlm Ab  samtycker du till att få erbjudanden
    och information från Gold invest sthlm Ab  och våra samarbetspartners. Du kan begära att personuppgifter rättas, tas bort
    eller anmäla om du inte vill att dina uppgifter ska användas för direktmarknadsföring.

    Fel och korrigering av publicerat material

    Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, produkttexter och bilder som tryckts eller skrivits felaktigt på webbplatsen,
    på bloggar och i sociala medier. Vi reserverar oss för prisjusteringar (ex. förändrade priser från våra leverantörer och valutaförändringar),
    lagerförändringar och ev. tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren eller i hårdvara såsom nätverk och servrar.

    Frågor gällande Ordervillkor

    Vid frågor gällande ordervillkor är ni välkommen att kontakta vår kundservice via telefon 08-7939090 eller via e-post Vardagar mellan 10.00 – 21.00
    Helger mellan 10.00 – 21.00, på tel : info@guldsverige.se