Hur fungerar det?
1.När du lagt din beställning får du via legitimation hämta ut ett personligt brev med säkerhet påse, blankett samt avtal.
2.När vi fått din vara och kontrollerat felet på varan kontaktar vi er via e-post och informera om Hur smycken repareras/ graveras och arbetskostnaden enligt prislista.
Ni äger hela tiden rätten att kräva dina föremål tillbaka om ni inte håller med oss, innan vi börjar med reparation/gravyren.
*Leveranstid räknas från och med dagen vi har mottagit dina smycke.
Leveranstider:
Raparation av smycken 2-7 Arbetsdagar.
Omarbeten av smycken 2-10 Arbetsdagar
OM JAG ÅNGRAR MIG KAN JAG FÅ MINA SMYCKEN TILLBAKA?
Självklart kan du få tillbaka dina smycke du inte reparera. Du har inga returrätt efter att vi har reparerat/ graverat dina smycke. Vi tar 199 kronor i avgift för att täcka vår försäkrings- och portokostnad, men i övrigt tillkommer inga avgifter. Retur kan ta upp till 4 dagar då vi förvarar dina smycke/föremål i en extern värdedepå. Vid retur beställer vi alltså tillbaka dina smycken/föremål därifrån.
VAD HÄNDER OM MINA FÖREMÅL FÖRSVINNER?
När du skickar in dina föremål till oss görs det i Postens REK -brev. Dina föremål blir automatiskt försäkrat med upp till 10 000 kronor. Postens REK-brev är ett av de säkraste sätten att skicka föremål och alla fraktkostnader står vi för. När du väljer vår kuvert ingår även försäkringen till oss utan extra kostnad. Om ditt REK -brev mot alla odds skulle försvinna så ersätter vi dig för din skada enligt föjande villkor:
Vid försvunnen guldförsändelse erhåller försäkringstagaren en skadeersättning om inköpskvitton kan uppvisas. Ersättningen baseras på den av Postombudet registrerade vikten på kassakvittot vid inlämningstillfället, med avdrag för vikten för brevmaterialet. Försäkringstagarens ersättning baseras på vikten samt dagsaktuellt guldpris för 18 karat/Silver*, om inte annan karathalt framgår av de inlämnade inköpskvittona.
ÅLDERSGRÄNS
18 ÅR.